De zomer en ik.

Zomeravond. We hebben woorden en tijd.
Behaaglijk is het om van mening en geslacht
te verschillen, waarna alleen nog van geslacht,
een verschil van dag en nacht, waarna nacht.

Laat je strelen, kom.
Ik hou ervan je lichaam te verdelen
in van alles twee, zoals ik deze zomer
de zee verdeelde toen ik schoolslag zwom.

Herman de Coninck.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op De zomer en ik.

  1. Lies zegt:

    Herman de Coninck (zijn zomer !)… en jij… Zááááálig !

  2. tricky zegt:

    oh, mijn lievelingsdichter en de zomer… en jij er ook nog bij! heerlijk!
    geniet geniet GENIET!

Geef een reactie

