Hart en handen werk.

Poetsen en opruimen, dat was de actie gisteren. Ik durf het bijna niet zeggen maar ik wreef stof van maanden weg. Met gevolg dat ons huis weer is opgefrist. En vandaag reed ik al een halve dag rond met een boodschappenlijstje. Regel na regel afwerken was de boodschap.

Het brengt rust. Glas in de glascontainer. Leeggoed naar het drankencenter. Ordening van papieren.

Een grote doos staat nu als stille getuige in mijn kastje. Kostbare herinneringen, zelfs in de vorm van prullaria. Allemaal in de doos. Ziet u die kaft bovenaan? Dat zijn verhalen van camino dagen. Gisteren werkte ik dag 15 af.


Ooit doe ik er iets mee. Zoals de voetreflexoloog en vriend me vanmorgen vertelde. Leven is doorgeven.

Ook ik wil doorgeven wat ik ervaren heb tijdens al die weken. Hoe weinig je nodig hebt om echt gelukkig te zijn. Hoe bevrijdend het leven is, als je kan leven vanuit je binnenste. Hoe de natuur alle pijn kan verzachten.

Maar ook, hoe moeilijk het is om dit in het leven van alledag te laten passen. Hoe je soms leeft tussen de liefde en de leegte.

Binnenskamers zit het weer helemaal snor. En nu verdwijn ik in mijn tuin. Handen in de aarde en zo, dat vertelde ik al eens.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Hart en handen werk.

  1. chelone zegt:

    Soms is leegte nodig om de liefde nog meer te beleven.
    Dag 15 pas, de andere zullen ingevuld worden tijdens het wroeten in de aarde; tijdens het genieten en het nagenieten.

Geef een reactie

