Maandagse bedenking.

De huisgenoot had onbewust een beetje op mijn gemoed gespeeld. Het ging over verantwoordelijkheden. En dat ik daar nu juist zo gevoelig voor ben.

Door de tocht en haar intensiteit verloor ik sommige dingen een beetje uit het oog. En maakte ik mezelf wijs dat alles een veilig gangetje zou gaan, tot ik de draad terug kon opnemen.

Zaterdag hoorde ik dat het niet zo was, is. Ik luisterde naar het bekende verhaal van emotionele eenzaamheid en de chaos die daardoor weer veroorzaakt is.

Vanaf nu schakel ik mijn persoonlijke hulptroepen weer in en doe mijn best om niet te overdrijven. Maar die nek, die voelt als een harde koord, zegt weeral genoeg.

Vanmorgen masseerde ik mezelf met twee handen. Niets beter dan arnica-olie voor stijf en gespannen. De gedachte erbij is goud waard: doseren en loslaten.

Zo, de trend van deze week is gezet.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Maandagse bedenking.

  1. Lies zegt:

    Zéér herkenbaar, Katrien, maar daar heb je niets aan natuurlijk…
    Dikke knuffel,
    Lies.

  2. Mama Muis zegt:

    hmmm, kijk ik met een scheef oog naar de kleine lettertjes van de koptekst… tis nog niet zo makkelijk, samen-leven (in de breedste zin van het woord)

  3. Neneh zegt:

    wat is dat toch met ons mensen dat er altijd weer iemand moet zijn die ons verteld wat we allang weten…

    Je bent goed bezig!

  4. Sabine zegt:

    Het is wat mij tegenhoudt om een dergelijk project aan te gaan…
    niet alleen bij volwassen huisgenoten… ook de kleine

    Kan me voorstellen dat het nogal als onbereikbaar aanvoelt.
    En dat het moeilijk is iemand deelgenoot te maken in een gevoel en een kentering, die deze weg niet is gegaan.

    Zoeken….. en vinden.

  5. chelone zegt:

    Begrijpelijk ook van je huisgenoot die veronderstelt dat je je leven weer kan oppikken zoals het was voor je reis. Maar het is waarschijnlijk moeilijker dan je dacht.
    Misschien ook niet slecht dat je beseft dat de alledaagse realiteit je toeroept.

Geef een reactie

