Wandelen en verhalen.

Wat dalen die bezoekers angstaanjagend snel na een paar dagen niet schrijven. Tijdtussendoor wordt zo een eenzaam en verlaten stek. Komt door de vrouw erachter die de tijd niet maakt om te schrijven wat haar hart beroert. Toch is dag 19 van mijn Santiago reis ook uitgeschreven.

Moest ik weer aan denken vanmorgen, toen ik een lange weg vooruit opwandelde. Met de stapschoenen aan, ondanks zere achillespees. Gelukkig voor mij hadden mijn wandelgenoten ook wat kwaaltjes en zo deden we een rustige 7 kilometerstap.

Ik kreeg een boel stapverhalen van een vriend op weg en het toeval wil dat ik hem zelfs even aan de lijn had. Kerkklokken klonken luidruchtig op de achtergrond en daardoor moest ik een beetje door de telefoon roepen. Ik kan me nog precies herinneren hoe het er daar uitzag. Het gezellige plein voor de prachtige kerk, waar ik voor het eerst de grote ooievaarsnesten zag.


Al 2000 km legde hij af, stap na stap. Op 28 augustus zal hij aankomen in Santiago. Je bent een kanjer, zeg ik hem nog, vooraleer ik op het rode telefoontje druk.

Dan voel ik weer de kracht die de weg mij gegeven heeft. Ook al is het niet makkelijk in te passen in mijn dagelijks leven dat soms helemaal op haar kop staat.

De zon komt er weer door. Ga ik nog even van genieten. Ik hoop van u hetzelfde.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Wandelen en verhalen.

  1. Lies zegt:

    Wees gerust, Katrien… Trouwe lezers blijven, evenwel zonder ‘elke-dag-reactie’ ! Want ook dat is (af en toe) moeilijk. In enkele woorden……. Soms durf ik niet……. Ik blog niet, en als jij (je blog) je werkelijk zo eenzaam en verlaten voelt (aub. niet stoppen !), ga ik desnoods bloggen, (schrijven kan ik echt niet, af en toe een fotootje wel), als tegenprestatie… ! Deal ?
    Lie(f)s, en de groeten aan Michel.

  2. Ik lees ook nog altijd mee, hoor. En met veel plezier.

  3. Sabine zegt:

    Niet inzitten met bezoekersaantallen… maakt niet uit toch…. wie hier terecht moet komen, komt hier wel terecht.

  4. onderdeappelboom zegt:

    Niets van aantrekken, van die bezoekersaantallen. Bloggen is geen verplichting hé.

  5. ChoCho zegt:

    We blijven komen, willen delen in dit Grote Avontuur, nog bedankt xxx

  6. tricky zegt:

    heb hetzelfde gemerkt op mijn blogje nu ik wat minder schrijf… maar mss zit de vakantieperiode er ook voor iets tussen… en niks van aantrekken, zoals al gezegd werd, wie hier wil komen, blijft komen…

    ik zeker en vast…

  7. Menck zegt:

    Dan zou je mijn bezoekersaantallen eens moeten zien! Soms zijn ze quasi onbestaande. Summer + holidays = no blogging, veronderstel ik dan maar, of je nu regelmatig schrijft of niet.
    Toffe foto, overigens. Die ooievaar koos zowaar meteen voor een luxenest, want er ligt zelfs elektriciteit. 😀

Geef een reactie

