Kwartieren.

15.47 u zag ik op de keukenklok. Nog juist geteld 28 minuten vooraleer ik naar mijn werk moet vertrekken. 28 minuten waarin je nog een heleboel dingen kan stoppen.

Nog even met Mats de hond een blokje om. Vlug met de stofzuiger rond sleuren. Een beetje over en weer hakken in de tuin.

Ik voelde mezelf twijfelen. En mijn vermoeid lijf gaf de doorslag. Een straal zon beschijnt het aller gezelligste hoekje van de zetel. En ik vlij me in de kussens.

Dan denk ik aan mijn vriend, de voet reflexoloog. Hij doet elke morgen een uurtje ‘zen’. Een soort van natuurlijke staat van zijn. Deze woorden herinner ik me over zijn zen beoefening.

Een staat van verlichting bereik ik bijlange niet maar uitgerust…ja dat was ik wel…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Kwartieren.

  1. Goofball zegt:

    soms willen we onze dag echt teveel opvullen eh met dingen ‘doen’ en te weinig met doodgewoon zijn.

  2. Lies zegt:

    ’t Leven is mooiiiii… !

Geef een reactie

