Donderdagse ontmoeting.

Ze zegt me dat ze het ook af en toe eens vast neemt. Op momenten van gemis en andere verlangens. Het schelpje van goud aan haar hals. Net zoals ik doe met mijn zilveren kleinood.

Ze kwam de trappen van het station op en zag mij eerst. Heerlijk om je te zien, zeiden we.

Alleen zij weet hoe groen het gras, en blauw de lucht was op weg. Hoe doorzettingsvermogen iets van elke dag was. Hoe één je kon zijn met jezelf en de natuur. De overweldigende trots voor de kathedraal in Santiago. En hoe moeilijk het is om dit te integreren in het leven van alledag.

We liepen door Antwerpen. Dronken wijn en aten lekkers. En ik wentelde me helemaal in vriendschap, vertrouwen en in ‘weet je nog’ verhalen. In het najaar spreken we weer af. Dan ga ik op weg voor een weekend Amsterdam.

Op weg naar huis zet ik de autoradio af omdat het geluid me stoort. Ik denk aan onze ‘op weg verbondenheid’. Als een kostbaar iets neem ik het verder mee op weg. Van mooie dagen gesproken…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Donderdagse ontmoeting.

  1. Jaclien zegt:

    Niet door een ontspannen vakantie, maar door werk-druk lukt het me niet om “mijn favorieten” goed bij te houden. Hier ben ik weer eens een beetje bij gelezen. Naast de fijne schrijfstijl, geniet ik weer van die mengeling van beschouwing, weemoed, diepgang en levensmoed. Zo een voettocht als de jouwe moet wel nog tijden nawerken en levenslang een voetafdruk in je ziel achterlaten…

  2. fluitenkruid zegt:

    Dus hier zit je de hele tijd.. Ik heb heel wat bij te lezen 🙂
    fijn weekend, groetjes Jannet

  3. Lies zegt:

    Delen en batterijen opladen… Heerlijke momenten, Katrien !

Geef een reactie

