Poetsvriendschap.

Ze komt hier al verschillende jaren. Ooit had ik het een tijdje in mijn rug, vandaar. Tegenwoordig komt ze maar eens per maand. Alleen wanneer ik op staptocht was, kwam ze elke week. Ze hield mijn huis proper en zorgde eveneens goed voor Mats de hond.

Ze vertelt vaak over haar dochters. Die aan haar rokken hangen en nooit het huis uit gaan. En ik vertel over mijn jongens die nooit thuis zijn. Of over onze mannen die op zijn zachtst uitgedrukt totaal verschillend zijn.

Vorige week kreeg ik een uitnodiging. Ze was met haar dochters twee weken naar Zweden geweest en had veel foto’s. Vanzelfsprekend nam ik mijn Santiago foto’s mee.

Het werd een ontspannen namiddag. In een gezin waar alles anders is in vergelijking met het mijne. Maar dat vind ik nu weer juist zo boeiend om naar te kijken en achteraf over na te denken. Ze zwaaiden me alledrie uit en ik wuifde terug tot ik ze niet meer kon zien.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Poetsvriendschap.

  1. Lies zegt:

    Tof, Katrien ! Gelukkig is het overal (een beetje) anders. De wereld zou er véél te ééntonig uitzien…
    Lie(f)s.

  2. Elly zegt:

    Vaak zijn het net die verschillen tussen personen waardoor je elkaar leert appreciëren hé.
    Laat die duimen maar draaien…
    Groetjes

Geef een reactie

