Slaapverbeelding.

Daar achter in die tuin kunnen we wel kippen houden, praat ik, tegen niemand in het bijzonder. Ik loop het huis met grote ramen terug in.

In de leefkeuken brandt een haardvuur en het is er behaaglijk warm. Buiten is het nochtans zomer. Met bloeiende bomen en zinderende atmosferen.

Er zijn veel mensen. Ze praten maar het lijkt alsof ze mij niet zien. Dan zie ik de stapel dozen die ik één voor één begin uit te pakken. Servies en boeken, dat weet ik nog.

Voor het huis lopen mensen omhoog te kijken. Ze lijken van alles te zien, dingen die ik, na het omhoog kijken, helemaal niet zie. Enkel hondenogen kijken me als spiegels aan.

Merkwaardig, denk ik, en met een droge snik kom ik terug in de realiteit.

Deze ochtend werd ik dus wakker uit een wereld van dromen. Een wereld van geheimen die van betekenis zouden kunnen zijn. Maar diezelfde ochtend heb ik niet zoveel zin om te zoeken naar de draagwijdte ervan.

Maar toch prettig dat ik het even kon delen met u daar aan de andere kant. Want intens is het wel, al dat dromen. Ik ga maar weer eens stappen, denk ik en me, zoals gisteren, weer helemaal laten natregenen. Naar ze zeggen is regenwater gezond voor het haar.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Slaapverbeelding.

  1. Goofball zegt:

    ah ik zal daaraan denken als ik tijdens het kamperen dit weekend uitgeregend word: regenwater is gezond voor het haar 🙂

  2. Roelien zegt:

    Ja zeker! Van regen gaat mijn haar heerlijk krullen en zit het eindelijk helemaal goed. Je dromen zijn mooi om te lezen, ik denkdroom graag een beetje met je mee.

    Die leefkeuken met haardvuur staat bovenaan in mijn droomlijstje!

    Fijn weekend en stapze, groet Roelien

  3. Lies zegt:

    Inzicht… in zicht…
    Nog even dagdromen tijdens het stappen, Katrien !
    Maak er en mooi weekend van,
    Lie(f)s.

  4. fluitenkruid zegt:

    Hier is het droog vandaag, dat wordt een bad hairday 🙂

  5. chelone zegt:

    Zeggen ze niet dat dromen betrekking hebben op iets wat je tijdens de dag hebt meegemaakt?
    Hier gaat straks de haard ook aan al is het nog zomer maar dat zie je aan de buitenkant niet.

  6. Sabine zegt:

    ik droomde vannacht heel helder dat de paddestoelen naar de mensen een vriendschapsverzoek stuurden, zodat de mensen zouden snappen dat die de regen die nu aan de gang is zo nodig hebben en zouden stoppen met zagen daarover.

    Moest slaapdronken nog aan deze post denken…
    🙂

Geef een reactie

