Zondagswerken.

Het weerbericht voorspelde vrijdag al niet veel goeds, dus die zondag kon ik wel werken, stelde ik mijn zieke collega gerust. Vanmorgen deed ik eerst een stevige stap ongeacht het late uur van gisteren. Regen en wind lijken mij de laatste dagen niet echt te deren en zoals ik al schreef, ideaal voor een natuurlijke coupe.

Na de middag reed ik dus naar het werk waar het druk maar gezellig was. Zondag betekent in de instelling geen therapieën of activiteiten. Nee, gewoon rustig zondag houden.

Zijn hoofd kwam al snel op mijn schouder liggen. En kinderliedjes op de achtergrond toverden een glimlach op zijn gezicht. Ik zong een beetje mee en daardoor was zij ook geïnteresseerd.

Ze is niet echt mager en heeft een volwassen vrouwenlichaam. In haar hoofd is ze echter een klein kind gebleven. Hoe ze het doet weet ik niet, maar heel subtiel kruipt ze langs mijn benen omhoog, om zo op mijn schoot te komen zitten. Ze nestelt zich tegen mijn borst en trekt haar benen op. Haar handen vouwt ze samen en legt ze onder haar hoofd.

En ik laat haar doen. Bijna een half uur. Tot mijn billen beginnen trillen onder het gewicht van haar mollig achterste. Verbaasd kijkt ze me aan als ik haar voorzichtig van mijn schoot duw.

Ik praat nog wat tegen haar terwijl ze op de grond zit. Ondertussen is ze mijn schoot al vergeten en lacht breeduit.

Misschien las u het hier al eerder. De puurheid waar mensen met een handicap tegenover je staan is soms hartverkwikkend. Vandaag had ik het weer nodig, zo’n hartverkwikking. En vond ik het zondagswerken helemaal niet erg.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Zondagswerken.

  1. Lies zegt:

    Spijtig, Katrien, dat wij die puurheid een beetje verloren zijn…, of beter… dat we niet meer durven…
    Lie(f)s.

  2. chelone zegt:

    Op bepaalde dagen sta je er meer voor open dan op andere. Soms is het ook erg moeilijk als je minder liefde kan geven dan je eigenlijk wel wilde.
    Zo ervaar ik het toch.

Geef een reactie

