De dagen vooraf.

Vorig jaar rond deze tijd was de beslissing om de Camino te gaan stappen, pas genomen. Daarmee gepaard een boel onzekerheden en vragen. Ik zou die weg gaan, dat was al wat duidelijk was. De lange voorbereiding, ging ik ook. Maanden zoeken, plannen, denken en ondertussen proberen een ideale conditie op te bouwen.

Het belangrijkste gebeurde echter in mijn hoofd. Loslaten, dat was mijn grootste plan. Een plan dat nog altijd bestaat en waarin ik elke dag nog bij leer.

We zijn nu zoveel maanden verder en weer pak ik bijna mijn rugzak. Zonder een lange voorbereiding.

En toch voel ik dat er zich een proces voltrokken heeft. Ook al ben ik nu maar een weekje weg, toch is er geen enkel gevoel van onrust. De tijd dat ik er niet zal zijn, zal ik niet echt gemist worden.

Het is een ander vertrek. Ik zal de laatste nacht thuis niet wakker liggen. En mijn eetlust zal ook niet volledig verdwijnen omwille van al het nieuwe wat toen in stormen op me af kwam.

Vanmorgen liep ik in de Standaard binnen en vond precies wat ik zocht. Te voet naar Compostela, de kustroute. Een vernieuwde uitgave van een eerder verschenen boek met een boel informatie.

Ik lees snel even de inleiding. ‘ De Camino Del Norte is een synoniem voor eenzaamheid, intimiteit, meditatie en stil contact met de natuur. Pelgrimeren via de kustroute betekent een terugkeer naar de innerlijke wereld waar de reiziger naar op zoek is’.

Meer informatie heb ik niet nodig op dit moment.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op De dagen vooraf.

  1. Lies zegt:

    Ik las vandaag: ‘Durven beginnen, willen geloven, leren ontdekken, mogen ervaren, laten gebeuren, kunnen loslaten’, en ik dacht aan je, Katrien. Het(een) proces heeft zich reeds voltrokken… En toch… Ik wens het je opnieuw. Goeie start in San Sebastian !
    Lie(f)s.

  2. Allé weeral weg, het is je gegund hoor dan zullen we elkaar op het volgende tuinbezoek weeral niet tegenkomen. Ben toch eens benieuwd wanneer het wel gaat lukken want na al die verhalen die ik te horen kreeg van afgelopen zaterdag 😉

  3. veerle zegt:

    Ik hoop dat je die innerlijke wereld vindt, en ben er tegelijk van overtuigd dát je hem vindt. Succes!

Geef een reactie

