In opleiding.

Tussen het tochtgeregel door, ben ik ook op de kunstacademie gestart. Vorige week was er de, toch wel lichtjes zenuwachtig makende, toelatingsproef. Ze vroegen een schetsboek, gom en potloden mee te brengen. Met dat materiaal in een tas liep ik de beeldhouwklas binnen.

De academie bevindt zich aan de Nederlandse grens. In Nederland deze opleiding volgen, kost blijkbaar handenvol geld. Wist ik dadelijk waarom de parking vol gele nummerplaten stond.

Geen tijd te verliezen moet Jan, onze docent, gedacht hebben. Uit een grote opslagplaats konden we een eerder gemaakt beeld kiezen waar we een aantal schetsen van moesten maken. Het grote Afrikaanse hoofd viel mij dadelijk op en dat werd dan ook mijn schetsvoorbeeld.

Nadien kregen we een gipsafdruk van een voet en een hoop klei. Ik zwoegde bijna twee uur en kreeg uiteindelijk iets dat redelijk op een voet geleek.

Twee docenten keurden en bespraken mijn werk. Het werd goedgekeurd en nu ben ik dus officieel beeldhouwer in opleiding. Volgende week even nog een geldig excuus om niet te gaan, maar vanaf dan zal mijn donderdag gereserveerd zijn voor tussendoorlijke creativiteit.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op In opleiding.

  1. Lies zegt:

    Ook daar… Succes, Katrien !

  2. Sabine zegt:

    Je bent met schoon dingen bezig.
    De vaste vorm van de beelden, de bewegende vorm van het stappen.

    Waw

  3. Wondelgijn zegt:

    Joh! Proficiat!! Wat ontzettend leuk voor je!
    Ben benieuwd naar je werk… 😉

  4. Karen zegt:

    Wat leuk, goed van je!!

Geef een reactie

