De laatste dingen.


Vanmorgen vroeg heb ik de laatste augurken opgelegd. Drie kilo augurken in het zuur. Het eerste probeersel van een aantal weken geleden, hebben we al uitgetest. En massaal goedgekeurd.

Voor de thuisblijvers zette ik nog wat gebloem in een klein vaasje, en nadien leg ik alles nog eens in kleine hoopjes vooraleer ik definitief de rugzak dichtrits. Ik heb twee kilo minder gewicht bij en dat komt door de vederlichte rugzak die ik aankocht. Hij zit als gegoten langs mijn rug.

Vanaf zes uur morgenvroeg ben ik op weg. Volgens het Spaanse weerbericht schijnt de zon al tot en met woensdag. Het zit wel goed. Ik voel het.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op De laatste dingen.

  1. tricky zegt:

    nog net op tijd kom ik hier eindelijk nog eens een kijkje nemen…
    ik had te weinig energie de laatste tijd om veel aan de pc te zitten om blogjes te lezen…
    maar hier kom ik toch altijd graag even stilstaan en wat ‘tijd tussendoor’ doorbrengen….
    veel van wat je schrijft, doet me glimlachen, omdat er herkenning is… het boek ‘de jongen in de gestreepte pyama’ en stil wroden van de gruwel van de oorlog bv, of forrest gump en tranen erbij of het gedicht van herman de coninck… raakpunten of zoiets…

    wat je staptocht betreft, heb ik geen raakpunt… hoewel… misschien is de tocht die ik nu af moet leggen, ook wel een soort ‘pelgrimage’, jammer genoeg niet echt stappend, maar in elk geval vergt het ook veel loslaten en laten zijn…

    ik wens je opnieuw een mooie tocht toe de volgende dagen, en een ‘warme thuiskomst’ bij jezelf en in het echte leven!

  2. Elly zegt:

    Ik wens je een prachtige tocht toe vol mooie momenten!

  3. Lies zegt:

    Alle goeds, Katrien !
    Lie(f)s.

  4. fluitenkruid zegt:

    Nog even lekker rommelen voordat je op pad gaat 🙂

  5. Wondelgijn zegt:

    Wat een heerlijk vooruitzicht! Zon, zon, zon… en nog eens zon! Stuur een klein beetje op richting het noorden?? Ja??

Geef een reactie

