Tuinen in de regen.

Terwijl ik in onze voortuin op mijn knieën in het zwarte zand zit, snoeit de buurman zijn coniferenhaag. Het harsaroma kronkelt zich een weg mijn neus binnen. Ik dacht nog over de dag van gisteren, terwijl ik het zoveelste ooievaarsbekje plant.

In het grote congrescentrum Lamot in Mechelen, woonde ik zaterdag een promodag bij van PRH. We waren met velen. Allemaal doordrongen van de kracht van deze methode. Het is een methode waarbij je door gerichte en duidelijke vragen aan jezelf kan groeien. Alleen maar op grond van je eigen levenservaring.

Er werd ook een nieuw boekje voorgesteld. Een leidraad bij zelfanalyse: Al schrijvend meer jezelf worden. Als je interesse hebt, draal niet om op de site van PRH eens te gaan kijken.

Mij helpt het om rechtop te blijven staan. Het is geen zweverige methode maar doelgericht ga je op zoek naar hulpmiddelen om door zelfkennis bewuster en gelukkig te leven.

Van op de straat kijk ik de voortuin in. Spijtig genoeg kan ik u geen foto laten zien. Het druilerige weer zou het minder mooi maken dan het is. Frambozen, witte roosjes, purperen hei, lavendel en nog meer van dat schone groen, kunnen zich door de regen verankeren in de tuin.

Ik loop een paar keer zomaar eens buiten. Mooi…denk ik dan…echt mooi…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Tuinen in de regen.

  1. fluitenkruid zegt:

    Zelfbewust en gelukkig leven; daar hou ik ook van om mee bezig te zijn! En die foto hoeft niet, ik kan het heel goed voor me zien als ik mijn ogen dicht doe 🙂

Geef een reactie

