Zonzondag.

Wat een herfstverrassing vandaag. De wasmolen draaide volop in het ritme van de warme wind. Ik reed het gras af en deed zo alsof het zomer was. Alleen de talloze herfstanemonen en de roodachtige nerven van de druivenbladeren, herinneren me aan het seizoen waar we middenin zitten.

De oude tuinier legde me vandaag ook uit hoe het verder moet met het witloof in mijn tuin. Ik vind het wonderlijk. Alles afknippen en terug in de donkere aarde stoppen. Nadien aten we taart omdat het kermisweekend is in het dorp. Tradities zijn er om in ere te houden, denk ik met een gerust hart, en schep mijn vork vol slagroomtaart.

Ik was echter niet alleen bezig met het nu maar ook met wat komen gaat. Een ontluikende lente bijvoorbeeld. In de vorm van 149 bloembollen.

Het was een liefdevolle zondag. Daar kan ik hier dan weer niet over uitweiden. Maar hopelijk kan u mij op mijn woord geloven.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Zonzondag.

  1. chelone zegt:

    Ik geloof je op je woord en ben er ook nog heel blij om!

  2. Roelien zegt:

    Mooi om zo met de seizoenen bezig te zijn!

    Ik wens je een liefdevolle maandag toe..

  3. Lies zegt:

    Eén groot bloembollenveld over enkele maanden, Katrien ! Je bezigheid zal beloond worden…
    Laat die liefdevolle zondag maar heel lang duren… !
    Lie(f)s.

  4. Menck zegt:

    Voor welke voorjaarsbloeiers heb je gekozen?

  5. @Menck:Narcissen, krokussen, tulpen en anemonen. Allemaal in verschillende kleuren, een bonte lentemengeling. Ik ben benieuwd 😉

  6. tricky zegt:

    ik geloof je graag op je woord!
    nu al benieuwd naar de lente en wat er uit die 149 bollen komt…

Geef een reactie

