Boekenblues.

Ik kom er niet meer aan toe. Als ik dan al eens met een zetel in aanraking kom, is het om te liggen en niet veel meer te doen dan me overgeven aan het bekoorlijke niets.

Vorige week moest ik nog eens een keer boete betalen. Ik hecht me aan de boeken van de bibliotheek van het moment dat ik ze daar uit het rek neem. Thuisgekomen leg ik ze op het nachtkastje. Om te lezen voor het slapen gaan. Om gedachten even helemaal op een ander te krijgen vooraleer de nacht definitief valt.

Maar de laatste tijd doe ik de boeken, na een aanmaning, terug naar de bibliotheek. Ongelezen.
Zou de winter me weer een leeshoofd geven?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Boekenblues.

  1. Elly zegt:

    Bij mij is het net andersom. Vooral in de zomer, op mijn terrasje, verslind ik het ene boek na het andere. In de winter daarentegen val ik altijd wat stil.
    Deze keer ga ik het echter proberen vol te houden want het is zo zalig om je helemaal te verdiepen in een goed boek.

  2. treiner zegt:

    Ik gok eerder een gevoel van winterslaap

  3. Goofball zegt:

    hoe herkenbaar….ik koester ook altijd een stapeltje op mijn nachtkastje, maar meestal ben ik ook te moe om er nog in te lezen. ‘k heb vorige week een ongelezen boek moeten terugbrengen naar de bibliotheek en da’s zo triest dan!

  4. Lies zegt:

    ‘Het bekoorlijke niets…’, prachtig verwoord, Katrien ! Zelfs niet te ruilen voor een Caminoboekje ?
    Lie(f)s.

  5. Ebelien zegt:

    Toch is een goeie bibliotheek die investering wel waard 😉
    Herkenbaar hoor. Ik heb vanavond een ‘date’ met mijn boekenstapel gepland.
    Het gaat er nu echt van komen 🙂

  6. Anders zegt:

    gaat mij net zo…
    ik kom aan geen boek meer toe.

Geef een reactie

