1 jaar later.

Precies 1 jaar geleden namen we afscheid. Ze bleef zich tot haar laatste zucht verzetten. Af en toe horen we nog eens hoe het met haar kinderen gaat. Ik denk niet dat er veel dagen voorbij gaan zonder dat ik aan haar denk.

Een jaar later nemen we opnieuw afscheid. Van die jongen die rust zocht en zelf de keuze nam om te vertrekken naar de overkant. Ik wens hem alles toe wat hij in dit leven niet vond.

Vandaag mag ik dus een beetje huilen. En luister ik naar het liedje dat ze koos voor haar afscheidsdienst. Het enige wat ze zelf regelde, omdat ze tot op het laatste moment niet wilde geloven dat het leven voor haar over was.

Straks komt mijn immer opgewekte poetsvrouw en stort ik mij mee in het huishouden dat een grondige beurt nodig heeft. Het leven blijft draaien en ik zal mee op de molen springen. Met gedachten die regelmatig op een ander zullen zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op 1 jaar later.

  1. Roelien zegt:

    Je raakt me hier enorm mee. Ik huil een klein beetje met je mee en wens je heel veel sterkte toe!
    Donderdag wordt mijn zus geopereerd na een half jaar chemo, de ziekte maakt zo kwetsbaar. Nu nog de stap naar strijdbaar maken, hopelijk is dat haar gegund.
    Lieve groet Roelien

  2. veerle zegt:

    Ik word er stil van. Zoek naar woorden. Alleen ‘sterkte’ blijft overeind.

  3. sabine zegt:

    Ik herinner me dat je toen, een jaar geleden, al lijkt het zo lang niet, ook dat nummer hebt gepost op je blog. Ik werd er toen stil van, en nu weer opnieuw.

    Klein durven zijn is ook een hele kunst.

  4. Lies zegt:

    Aan vergeten komt (n)ooit een einde, Katrien…
    Lie(f)s.

Geef een reactie

