De voet.


Nog één dag zal ik eraan werken, aan deze voet in klei. Mijn eerste werkstuk in de academie. Het is nog voor allerlei verbeteringen vatbaar, wees daar maar zeker van. En toch, het is onmiskenbaar een voet.

Ondertussen leer ik ook wat abstractie is door een schedel in vlakken te bekijken. Ik zoek organisch materiaal en ga er mee aan de slag. Zodat er van een stronk, niets stronk meer overblijft maar enkel een non-figuratief gegeven.

Telkens bij het naar huis rijden, besef ik dat ik iets gevonden heb om mijn hoofd stil te zetten. Na acht uur academie ben ik alleen maar moe van het uit mijn vingers toveren wat ik zie. Waarnemen noemen ze dat.

Ik ben er alleen maar blij mee. Warme weekendgroet!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op De voet.

  1. Wondelgijn zegt:

    Nou, wat mooi! Die aders en pezen op de voet…. goed gedaan!

  2. J. zegt:

    Ik vind het persoonlijk ook mooi! Ook mooi dat je iets hebt gevonden om je gedachten even op ‘pauze’ te zetten! ‘k Heb ook zo iets, maar iets totaal anders, niets artistieks…
    Geniet nog van je weekend 😉

  3. Lies zegt:

    Voor een eerste werk is je voet zeer goed, Katrien ! Dat belooft…
    Kunstenares in spe !!!
    Lie(f)s.

  4. veerle zegt:

    Je eerste werk, zeg je? Knap, knap, knap!

    Hoe lang werk je nu eigenlijk aan zoiets?

  5. @Veerle: Geen gedacht eigenlijk. Tussendoor krijgen we ook nog wat kunstgeschiedenis en maken we schetsen. Ik kan er moeilijk een tijd op zetten 😉
    @Allen: Dank je voor de complimenten!

  6. Ebelien zegt:

    Knap! en heerlijk dat je er zo in op kunt gaan.
    Wiens voet is het? (ben ik dan benieuwd naar)

  7. @Ebelien: Naar een model van plaaster 😉

Geef een reactie

