Ik, hier en op een ander.

Waar is de tijd van rituelen? Dat ik elke dag een blogpostje schreef en pas gerust was nadat ik de publiceer knop had ingedrukt. Elke dag was er wel iets in huis, tuin of gedachten dat ik wilde delen met mensen aan de andere kant.

Voor mijn tocht avontuur maakte ik een reisblog aan. Ik had er geen rekening mee gehouden dat mensen dan ook wel via die weg op tijdtussendoor zouden komen. Naïef? Ja, waarschijnlijk wel.

Af en toe kom ik dan ook mensen tegen in het echte leven die me lezen. Niet dat ik hier mijn grootste geheimen neerschrijf maar het maakt toch dat ik soms aarzel vooraleer ik mijn woorden de wereld in stuur.

Mijn schrijfsels zijn eigenlijk niet zo verschillend van de persoon die ik ben. Maar het geschreven woord kan zachter en mooier omkaderd zijn. Je krijgt de tijd om na te denken over hoe je iets gaat overbrengen. Terwijl mijn aard in het echte leven meer impulsief en direct is. Zoals de klankkleur van mijn stem ook nogal duidelijk kan zijn.

Dus het kan zijn dat je mij alleen leest. Maar ook dat je me leest en kent. Of alleen maar kent en dat je niet weet dat je me ook kan lezen. Maar het is altijd ‘ik’ die je ontmoet, echt en uniek. Zowel in het gesproken als het geschreven woord.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Ik, hier en op een ander.

  1. smiley zegt:

    ‘k vind het mooi verwoord. De verschillen maar toch de eenheid van de twee kanten van jezelf dat natuurlijk toch één geheel vormt. ‘k ken het gevoel.

  2. Sabine zegt:

    Ik kom zelf ook soms bloglezers in het echt tegen. Raar is dat vooral… men weet al wel iets van je, en tegenover je staat een totaal onbekende.
    Ook bij mij is dat een reden om niet meer elke dag iets te schrijven en slechts omfloerst te zeggen wat ik bedoel. (komt er wel van als je blogadres je naam is natuurlijk, ik had de impact wat onderschat)

  3. Goofball zegt:

    ik lees je alleen….en ik vind dat heel fijne ontmoetingen

  4. treiner zegt:

    tegen mij mag je echt alles vertellen hoor
    ik denk niet dat we elkaar kennen

  5. Lies zegt:

    ‘k Lees je graag, misschien kom ik je ooit wel eens ‘echt’ tegen…
    Lie(f)s.

  6. Wondelgijn zegt:

    Wie weet ontmoeten we elkaar nog weleens… Vooralsnog lees ik je graag hier, dus… tot volgende keer!! 😉

  7. Rob Alberts zegt:

    Dwalend op het internet, bladerend van blog naar blog heb ik even tijdtussendoor.
    Ik heb hier even gelezen, maar wij kennen elkaar niet.
    Maar wellicht kunnen wij samen bij elkaar even lezen?
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  8. IMS zegt:

    Ik vind het soms wel eens lastig dat mijn blog ook gelezen wordt door mensen die me ook op een andere manier kennen. Een enkele keer zou ik over iets willen schrijven, waar ik vanaf zie om niemand te kwetsen. Misschien zou ik voor die enkele keer een tweede blog openen onder een geheel andere naam :-D.

Geef een reactie

