Vertelzondag.

We hadden vorige week al eens een keer samen gezeten. Dat is altijd fijn omdat we dan oeverloos tegen elkaar kunnen vertellen over onze staptocht naar Santiago. Nu zou het iets serieuzer worden omdat we samen op een podium zouden kruipen.

Mijn wandelvriend gaf vandaag een voorstelling over zijn tocht. Hij vroeg me om een interview van hem af te nemen. Zo speelde ik dus moderator en vertelde tussendoor ook over mijn tocht. De stoelen die we gisteren hadden klaargezet waren al snel niet genoeg, veel luistervolk dus. Na ons gesprek deed de voorzitter van de MS- liga nog een woordje. Hoe meer mensen er op de hoogte zijn van deze ziekte, hoe meer begrip er kan groeien.

Er waren veel vragen. Over het hoe en waarom juist deze tocht en ook over schoenen en andere uitrustingen. De huisgenoot en zijn moeder feliciteerden me achteraf en daaraan wist ik ook zeker dat ik het goed had gedaan. Over hetgeen me zo beroert, praten in het openbaar is niet vanzelfsprekend.

Dus stapte ik vanavond heel blij, met een groot boeket bloemen, naar mijn auto. En kan ik alleen nog maar eens beamen wat ik ook op het podium vertelde, dat deze tocht een enorme rijkdom in mijn leven achterliet.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Vertelzondag.

  1. Lies zegt:

    Nog een gelukwens erbij, Katrien !
    Lie(f)s.

  2. christine zegt:

    Hallo Katrien,

    Ik kan je goed begrijpen , wat die tocht met je gedaan heeft, ik denk aan de onze ook nog elke dag, volgend jaar doen we het tweede stukje , ik kan niet wachten tot het mei zal zijn, maar ik zie nu dat je al eens terug bent geweest, maar nu langs de camino del norte, de microbe heeft je goed te pakken , met veel plezier lees ik graag je blog echt waar , je hebt talent om te schrijven

    groetjes
    Christine

  3. elke zegt:

    een mooi stukje, ik word er zowaar blij van om het te lezen.

Geef een reactie

