Tussen zomer en winter.

Ineens is het winter en zit ik hier nog met mijn zomerkop. Het voelt nog niet echt en toch zocht ik mijn handschoenen al uit de kast. Zoals ik ook vanmorgen het lange gras tussen de appelbomen voelde kraken onder mijn voeten. Ik kroop ook al een keer onder een dekentje in de zetel. Geen twijfel meer mogelijk. Zonder overgang is de zomer vertrokken.

Gelukkig is de voortuin er helemaal klaar voor. In afwachting van een nieuwe lente zal hij, onder de najaarszon, zorgen voor tevreden blikken van mijnentwege.


Vanmorgen deed ik het witloof uit de groentebakken. De bladeren dekken de grond warm toe, lekker makkelijk. De aardbeien rusten al op hun nieuwe plaats. Rode kolen, prei, spruiten kunnen nog blijven staan. Ik sneed wel overdreven veel selder in de groentesoep. Hij zag er vanmorgen wat slapjes uit.

Nu nog compost aansleuren. Tuinmeubelen binnen, zomerbloemen uit de bakken ruimen, zaad verzamelen. Ook al eens denken aan volgend jaar.

Ondertussen moet ik mij concentreren op andere dingen. En winterkleding gaan zoeken in de kleerkast.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Tussen zomer en winter.

  1. Soet zegt:

    ik heb zin in de winter !

  2. ‘T is even aanpassen ja, deze ochtend was het echt koud.

  3. fluitenkruid zegt:

    Ik moet alleen nog wat bolletjes planten, heb de rest al opgeruimd.

  4. bart zegt:

    fijn toch?
    Je voortuin ziet er piekfijn uit in elk geval.

  5. ysabje zegt:

    ik lig al een hele maand onder een flies dekentje met de chauffage op!

  6. hildeken zegt:

    ik vond dat die zomer al lang vertrokken was hoor.. gelukkig schrikt me de winter dit jaar niet echt af, dat warm dekentje maakt inderdaat qua gezelligheid veel goed!

Geef een reactie

