Het nest.

Elke beweging is goed, denk ik, terwijl ik ruim en zuig en met water schoon spoel. Lijkt een lente en alles nieuw gevoel, maar dat is het zeker niet. Nee, nog altijd wennen aan een lijf dat regelmatig flink afkoelt. Maar dan weer wel genieten van de herfst en zijn kleuren. Warme melk met anijs klontjes opnieuw ontdekken. Zetel kruipen onder een warm deken.

En dan die verandering waar ik al over schreef. Moest ik dan vanmorgen weer aan denken toen ik in de kamperfoelie het lege nest zag. Twee kleine mussen zitten maar wat te kijken naast het nest. Ook het merel stel zie ik soms samen op het gras zitten kijken. Hun kleine kopjes bewegend in alle richtingen. De natuur beleeft haar eigen ritme. De cirkel van het leven.

Ik loop verder door mijn herfst tuin. Kijk naar bladeren en bloemstengels die stilaan neervallen en samensmelten met de vochtige aarde. Een schat aan voeding laten ze achter. Nog een paar maand en ik zal weer verrast worden door fris en jong.
De cirkel, ja… die waait verder in mijn gedachten deze dag. Terwijl ik mijn nest een flinke beurt geef.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Het nest.

  1. elke zegt:

    Ik dacht gisteren ook dat het toch wel mooi is dat het binnen zoveel tijd weer allemaal opnieuw begint. Maar jij kan het zoveel mooier schrijven.

  2. Roelien zegt:

    De circel van leven. Weer heel mooi beschreven!

  3. Sabine zegt:

    Bizar en mooi hoe inderdaad alles opnieuw begint.
    En ook…. hoe een dikke laag herfstbladeren in vrij korte tijd in zwart goud veranderd.
    Zo is het met alles in het leven, denk ik. Elke einde is ergens weer een nieuw begin. En strakke grenzen zijn er niet. Waar stopt iets, en waar is het begin?

Geef een reactie

