Mist in de kop.

Ik twijfel er wel eens aan en vind dat zoiets mag. Ondanks mijn onverzettelijk geloof in de goedheid van de mens, twijfel ik dus wel eens aan goede bedoelingen. Niet aan het streven naar, nee dat niet.

Je hebt ze in alle soorten. Bedoelingen die intens goed zijn en waar de maker in kwestie vooral zelf niet aan twijfelt. Bedoelingen die goed lijken maar vervuld zijn van een stevige portie eigenbelang. Bedoelingen die in een plas van vriendelijkheid zwemmen en waar geen vragen bij gesteld hoeven te worden.

Dan kan je goede bedoelingen op allerlei manieren ontvouwen. Geluidloos en vastberaden. Schril en uitbundig. Vreedzaam en rustig.

Misschien is het mistig weer de schuld van mijn beneveld brein. Wordt het morgen beter?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Mist in de kop.

  1. fluitenkruid zegt:

    Soms klopt een gevoel dat je hebt maar wil je verstand er liever niet aan. Je komt er uiteindelijk wel achter welke van de twee het bij het juiste eind heeft.
    groetjes Jannet

  2. Ebelien zegt:

    Toch mooi beschreven vanuit een mistig brein.
    Evenals de reactie van Fluitenkruid.
    De daden tonen uiteindelijk hoe ’t zit, denk ik.

Geef een reactie

