Winteroverpeinzingen.

Vanachter in de tuin staat nog een zonnebloem uit een vervlogen zomer. Stilaan liet ze haar hoofd zakken, meer en meer in herfst gedachten verzonken. Nu staat ze berustend met een sneeuw muts. Haar zaden nog in zich, vooral beloftevol.

Deze winter inspireert me wel. Ondanks koude billen en handen die voelen als schuurpapier. Gisteren op de academie merkte ik het in mijn werk. De steen die stilaan verandert in een soort van oervorm. Ik vond een schrijven van een Nederlands beeldhouwer over oervormen. De oervorm is pneumatisch, volgens hem, omdat hij vanuit oorsprong allerlei gedaantes kan aannemen.

De volgende stap is het omvormen naar een driedimensionale vorm. Deze week ga ik dus aan de slag met waardeloos materiaal. Als de rust na een druk weekend weer is teruggekeerd, laat ik het u een keer zien. Uw gedacht kan evenzeer waardevol zijn.

Voor nu ga ik me weer in lagen hullen. Want dat moet zo tegen de koude, zeggen ze. Ik wens u allen een deugddoend weekend in winter wonderland!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Winteroverpeinzingen.

  1. elsje zegt:

    Wat een _geweldige_ foto weer!
    Hebben de vogels de zaden nog niet ontdekt?

  2. Roelien zegt:

    Jouw overpeinzingen zijn blijvend in mijn geheugen geprent!

  3. Wondelgijn zegt:

    En niet vergeten te genieten, ondanks alle koude hoor!!

  4. ingrid zegt:

    Ze is ongelooflijk prachtig!

Geef een reactie

