Sneeuwenergie.

Zo, het weekend zit er weeral op. Ik was veel op mijn werk en tussendoor deed ik thuis de was en heb ik ook nog gezond eten op tafel gezet. Nu zit ik hier. Een tas thee bij de hand en warme sokken over mijn diepvries voeten.

Het voelt raar tijdens deze koude prik. Ik voel me energiek zoals aan het begin van de lente. Zoals ik al schreef, het inspireert me. Om bezig en warm te blijven.

Mats, de hond, ligt aan mijn voeten. Hoe hyper hij ook kan zijn, de avonden zijn er om te liggen snurken dicht in mijn buurt. Bij het slapen gaan, is er soms een dag gepasseerd zonder dat ik aan mijn tocht denk. En ’Tirza’, het prachtige boek van Arnon Grunberg dat ik nog steeds niet las, verslind ik gretig.

Misschien heeft het te maken met het jaar dat op zijn einde loopt. Een einde van een bewogen jaar. Afronden en een strik ronddraaien, dat ga ik doen tijdens de nacht van de overgang.

Hebben jullie dat ook al? Dat bijna nostalgische op het einde van een kalenderjaar?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Sneeuwenergie.

  1. Autumn Leaf zegt:

    Hier nog niet een eind-van-het-jaar gevoel, maar wel dat zin-in-lekker-thuis-binnen-zitten-op-koude-winteravonden-met-een-kop-thee-gevoel.

  2. Sabine zegt:

    Ik word er eigenlijk zelf niet nostalgisch van, misschien komt dat nog, nu de boom staat.
    Het jaar is echt voorbij gevlogen. Echt heel erg bizar. Binnenkort beginnen de dagen weer te lengen (ja, dat is waar ik al aan denk, al word ik eigenlijk niet somber van zo een donkere periode, in tegenstelling tot vele mensen…. ik vind het wel iets hebben)

Geef een reactie

