Kerst 2010.

Het is bijna avond als ik tegen mijn zin naar het werk vertrek. Ik rijd een stukje langs de velden vooraleer ik de drukte van de snelweg op draai. Plots heb ik zin om uit te bollen en dan te blijven stilstaan. De hemel, denk ik bij mezelf, zou die er zo uit zien?

Een dikke laag mist hangt over het voormalig maïsveld. Het wit van de sneeuw krijgt hierdoor verschillende tinten. Veelkleurig wit. Aan de horizon maakt de zon zich op voor haar dagelijkse ondergang. Zwanger van vurigheid, schittert ze.

In gedachten teken ik er poorten rond. En ik weet het zeker. Als ik ooit de poorten van de hemel binnen mag, dan zal dit het beeld zijn.

Denk aan dit beeld en ondertussen wens ik u dan mooie en hartverwarmende dagen. Kerst en vrede voor alle mensen op aarde, zo zeggen ze dat, al weten we dat het niet zo zal zijn. Voor velen zal ook deze dag weer één van overleven zijn.

Gisterenavond keken we, in première, naar een bijzondere film. Er is geen strik rond maar beschouw het als een tijdtussendoorkerstcadeau voor u allen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Kerst 2010.

  1. Marian zegt:

    In dank aanvaard. Ik wens jou ook een hele fijne kerst!

  2. Sabine zegt:

    Ook voor jou veel moois toegewenst.

    En die mist….. ik heb het ook gezien…. intens mooi.

  3. Goofball zegt:

    zwanger van vurigheid…wat een fantastisch beeld.

    Ik wens jou en je familie heel mooie feestdagen toe

  4. ChoCho zegt:

    Fijne Feesten xxx

  5. hilde zegt:

    ja, ik vind de sneeuw ook nog altijd mooi en geniet er zoveel mogelijk van, ik denk dat dat de juiste ingesteldheid is, alhoewel het met de auto soms wel ‘bange schoonheid’ is..
    beste wensen voor 2011
    Hilde

  6. Rob Alberts zegt:

    Geluk en Gezondheid voor alle lezers van dit blog.
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  7. Jannie zegt:

    Dank voor dit kerstcadeau, ik geef het door aan mijn familie in Neerijse, zij kunnen de film misschien in Leuven gaan zien?!
    Goede kerstdagen gewenst en een licht in het nieuwe jaar.

  8. Ebelien zegt:

    Fijne warme inspirerende feestdagen gewenst voor jou en de jouwen.

Geef een reactie

