O, ik weet het niet

o , ik weet het niet,
maar besta, wees mooi.
zeg: kijk, een vogel
en leer me de vogel zien
zeg: het leven is een brood
om in te bijten en de appels zien rood
van plezier, en nog, en nog, zeg iets.
leer me huilen, en als ik huil
leer me zeggen: het is niets.

~Herman de Coninck

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op O, ik weet het niet

  1. elke zegt:

    Herman! Je had niet beter kunnen kiezen!

  2. Sabine zegt:

    Prachtige foto erbij 🙂

  3. ysabje zegt:

    het vogeltje lijkt wel in een huisje te zitten. Maar ik vrees dat het er niet zo warm is.

  4. ingrid zegt:

    Prachtig mooi …

  5. elsje zegt:

    Waarom zou er nou zo’n zwart vogeltje naast dat witte vogel-engeltje zitten? 🙂

Geef een reactie

