Zuiveren.

Gelukkig hebt u het niet gezien. Het water dat ik van de grond sopte vanmorgen. Een ernstige vorm van huishoudelijke verwaarlozing, volgens mij noemen ze dat zo.

Hier en daar blinkt het weer. En ook al doe ik liever niet aan goede voornemens, toch moet ik er misschien eens over nadenken.

Het is soms stoffig en rommelig in mijn nest. Daarom zwierde ik vanmorgen matten buiten, hier en daar met de raam open. De koude vrieslucht maakt de atmosfeer binnen zuiver.

Een voornemen dus, aangaande het huishouden. Bijvoorbeeld zoiets:
Maandag: keuken dweilen
Dinsdag: badkamer poetsen.

Dit voornemen is gedoemd om te mislukken. Want ik ben het sneller vergeten dan ik het opschrijf. U mag mij altijd helpen mijn voornemen te herinneren. Het tijdtussendoorlijk huis dankt u.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Zuiveren.

  1. elke zegt:

    Goh, ik ben geen haar beter eigenlijk. Het feit dat ik in een oud huis woon, is een extra excuus (‘ik krijg het nooit proper’). Vroeger was ik anders en kuiste ik elke week fanatiek. Nu heb ik andere prioriteiten. De scheiding heeft me veranderd en ik ben er niet rouwig om dat ik niet meer elke week gelijk zot sta te kuisen, hoor.

  2. Yvonne zegt:

    Als redelijk chaotisch type is enige regelmaat in het huishouden mij tot op heden ook nog niet gelukt, wat wel wenselijk is …

  3. Wij hebben hier een paar weken met succes zo’n lijstje gehad: maandag wasdag, dinsdag keuken kuisen, woensdag … enzovoort. Maar het succes was een kort leven beschoren. Tegenwoordig bezigen wij dienstencheques…

  4. Ebelien zegt:

    Als huishouden bijzaak is, kom je meer aan andere dingen toe.
    Werkt prima tot de vloer begint te plakken 😉

  5. Sabine zegt:

    Ach ach, je doet het goed zo.

    Zo’n schema’s en vakjes zijn niets voor een vrije ziel als jij, denk ik. (Tenzij je ze aan een ander overlaat)
    Waarom zou je eigenlijk sneller en meer kuisen dan eigenlijk nodig? Als het te veel wordt, merk je het wel en grijpt in….. and that’s just fine

  6. Adelheid zegt:

    Eén keer in de maand gaat het vanzelf, rond je maan(d)stonden 😉
    Echt, je hormonen werken mee dan!

    Ook ik ben niet echt een kuiskabouter, en voel me er goed bij…
    Je ziet dan tenminste verschil, voor en na …

    Een pràchtjaar toegewenst aan jou, Tijdtussendoor, gewoon verder op je weg!!

  7. Meyser zegt:

    Dit doet me glimlachen. Ik ben het eens met alle reacties hierboven, maar ik heb een Lief dat anders in elkaar zit. Dus ik doe wél aan goede voornemens, al was het maar om hem. Om steeds terugkerende hoog oplopende discussies te vermijden. Omdat ik weet dat ik al bij al een opgeschoond huis ook prettig vind, al kan ik niet bepaald genieten van het proces dat ertoe leidt.
    Maar het is een stiekem voornemen. Omdat ik dan toch ook weer helemaal mezelf wil zijn. En daar hoort toch een klein beetje rommel en chaos bij. Misschien bij jou ook…

Geef een reactie

