Van oud naar nieuw.

Niemand die het ziet. Niemand die er iets van merkt, woensdagmiddag in die grote winkel. Alleen ik voel hoe die weemoedige traan wegrolt over mijn wang. Ik leg een extra paar wandelsokken in het mandje. Voor de tochten van dit jaar, misschien te voet naar Scherpenheuvel.

Nog een paar uur en 2010 behoort toe aan een verleden jaar.

Onderweg naar Santiago De Compostela vertelde ik aan mezelf dat ik tijd nodig zou hebben. Tijd om de intensiteit van deze reis te verwerken en een plaats in mijn leven te geven.

Tijdens wandelingen sta ik stil en kijk de lucht in op zoek naar vogelvrijheid, een authentiek gevoel van op weg zijn. De ochtendlucht die ik nog steeds kan ruiken en die voor altijd verbonden is met de eerste stappen van de dag. Mijn rug die dag na dag sterker wordt van het dragen van heel mijn hebben en houden. Een soberheid overgoten met een ongecompliceerde stroom van leven op de Camino.

Die ervaringen wil ik een plaats geven om enkel van na te genieten. Zo hoort het, dat zijn alvast ieders verwachtingen. Ook de mijne, al blijkt het moeilijker dan ooit gedacht.

Hoewel alles hetzelfde lijkt, is alles anders. De draad die ik zo graag had willen opnemen waar hij bleef liggen, blijft heen en weer slingeren. Soms in een traag en verstikkend tempo, anders in een dartel ritme. Maar nooit spijt, dat zeker niet.

Nu sluit ik definitief het jaar van mijn tocht af. De onvervalste tijdtussendoorlezers hebben vast en zeker tussen alle regels door gelezen dat dit jaar een jaar was om nooit te vergeten. Een jaar met een nieuw begin voor de rest van mijn leven. Als een rode draad gaat het door mijn schrijfsels blijven lopen. Ik hoop dat u zin hebt om mij te blijven volgen. Voor de rest wens ik u van harte het allerbeste!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

13 reacties op Van oud naar nieuw.

  1. Roelien zegt:

    Nou en of blijf ik je volgen, ik vind je reis fascinerend en je schrijfsels evenzo!

    Misschien ga ik de tocht ook ooit lopen, dat is steeds meer een wens geworden na het lezen van jouw verhaal.

    Ale goeds voor 2011, liefs Roelien

  2. 10-eke zegt:

    Ik bedank je voor het mee mogen maken van jouw tocht, en heb ervan genoten! Dank je wel…..

  3. Lies zegt:

    Meewandelen naar Santiago (op de blog)… ’t Was/is schitterend, Katrien !
    Ook voor jou en wie je lief is, een gezond, liefdevol 2011 !
    Lie(f)s.

  4. fluitenkruid zegt:

    Een liefdevol en gezond 2011!

  5. Wondelgijn zegt:

    Ik wens je nog heel veel wandelplezier toe, met stiltemomenten zodat je je zegeningen kunt tellen! Gelukkig nieuwjaar!!

  6. elsje zegt:

    Zeker blijf ik komen!!
    Alle goeds en ga vooral door met het verwerken van alle indrukken die je tijdens je voettocht hebt opgedaan. Deel ze met ons, dan kunnen wij blijven meegroeien met jou.

  7. Yvonne zegt:

    Ook voor jou de allerbeste wensen voor 2011!

  8. Neneh zegt:

    Je bent een bijzonder mens en je deelt dat met ons. Dat is toch geweldig.

    Ik wens je een vrij jaar toe, vrij om te wandelen en om te schrijven. Geluk en gezondheid neem je maar mee in je rugzak. Ik blijf je volgen, het is veel te leuk om te lezen

  9. Zeekraai zegt:

    Ik volgde je al voordat je ging wandelen…
    dus blijf dat nu ook zeker doen.

    Al het beste voor 2011 voor jou en je naasten !

  10. Elly zegt:

    Ik woon op je route naar Scherpenheuvel. Altijd welkom voor een hapje en drankje als je passeert! Een stempel wil ik ook wel zetten als het nodig is…

    De allerbeste wensen voor 2011!

  11. Krientje zegt:

    Tuurlijk blijf ik hier terugkomen. Jouw schrijfsels zijn gewoon te mooi om te missen

  12. @Allen: Bedankt voor de lieve wensen!!

  13. Ebelien zegt:

    Veel gevoelstijd, creativiteit en wijsheid gewenst dit nieuwe jaar.
    Kortom, een hele goede ‘reis’.

Geef een reactie

