Een kwestie van uren.

Eerst maar eens wat tijd tussen door maken, mijmer ik, terwijl de koffie pruttelt. Het vers gerief voor het avondeten is al in huis. De hyacinten geuren onstuimig op de vensterbank en mijn handen jeuken om het kerstgerief weer op te bergen. Pas eind december 2011 zal ik weer eens aan die lichtjes denken. Nu geeft de zon door het grote raam een ander dan winters gevoel.

Ik heb zo’n gedacht dat 2011 het jaar van de keuzes zal worden. En de eerste dient zich onverwacht aan.

Al een tijdje denk ik eraan om wat meer, en in een ander ritme te gaan werken. Bijna 10 jaar werk ik halftijds en dat is altijd prima geweest. Nu wil ik wat meer deelnemen aan het groepsgebeuren binnen de instelling en die kans krijg ik nu door een paar uren die vrijkomen.

Zal ze het doen of niet?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Een kwestie van uren.

  1. Marjan zegt:

    Tja…. mijn ervaring is dat je ’t jezelf ineens ziet doen…. of niet! Het wordt gewezen.

  2. Rose zegt:

    Do it. Jump! Laat zien dat 2011 nu al invloed op je leven heeft 😉

  3. elke zegt:

    Ik hoop dat het niet de bedoeling is dat ik je de juiste weg wijs want ik weet het niet. Ik werkte ooit 4/5e en dat bleek achteraf een beetje een hel omdat mijn werk zich bleef opstapelen (niemand nam iets over). Toen kocht ik op mijn eentje een huis en was full time van moeten. En dat is het nog steeds.

    In jouw geval: rustig overwegen en dan beslissen. En ik ga ervan uit dat je dat ook zal doen 😉

  4. Adelheid zegt:

    Ben wat laat met m’n reactie… omdat ik in dezelfde sector werk(te), toch maar dit:
    verschillende van m’n collega’s (ex ondertussen) zetten reeds die stap, geen ene had er spijt van.
    En je hebt inderdaad meer impact, als je meer werkt dan halftijds.
    En verder: elke keuze is de juiste, het is wat je wil op dàt moment.

    Ook verder veel plezier op je werk, en daarbuiten!!

Geef een reactie

