Tandeinde.

In een duistere woonkamer heb ik een mok koffie rondom vast en kijk naar de viervoeter die zich voor mij uitstrekt en een gelukzalige zucht slaakt. Als jij maar eten en wandelen krijgt, zeg ik hem hardop, en hij kijkt even uit zijn gelukzaligheid op.

Dit was vanmorgen en ondertussen zit ik hier met een half gezicht. Bij wijze van gevoel eigenlijk. De tandartsassistente stelde mij niet erg op mijn gemak. Een ontzenuwde tand weigert nogal eens los te komen, en mijn hart klopt op slag een tik sneller. Achteraf gezien helemaal niet nodig want het viel goed mee.

Terwijl ik hier schrijf, zitten de duiven op de compostbak dartel te doen tegen elkaar. Daar is zeker iets op til. Een sierlijke formatie vogels vliegt over terwijl de wind over de tuin waait. Ik droom van warmte en zon. Als ik op zoek ga in de tuin, zie ik alleen maar dingen om blij van te worden. Het speenkruid dat zich omhoog wringt en niet meer tegen te houden is. Ik ben weeral vol verlangen.

Hygieia, heet ze, de dame waar ik de volgende maanden een studie van ga maken. Griekse godin van de gezondheid. De Grieken eerden haar als een machtige godin wier taak het was te waken over de gezondheid van alle levende wezens. De buste zal ongeveer een halve meter in klei zijn en opnieuw een hele uitdaging. De academie geeft wat ik verwacht. Uren van werken en creëren zonder veel na te denken.

Vandaag ga ik het wat rustig aan doen. En wachten tot ik de andere kant van mijn gezicht weer voel.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Tandeinde.

  1. Jaclien zegt:

    Was weer eventjes geleden, maar heerlijk om hier nog eens halt te houden!

  2. elke zegt:

    Doe mij niet angstig worden want het staat mij binnenkort ook te wachten…

Geef een reactie

