De buitenlucht.

Overal rondom mij vallen mensen als vliegen. Aan griep en andere vervelende toestanden. Ik heb besloten niet mee te doen. Dus zet ik thee en zwier ramen op tijd en stond open, kwestie van zoveel mogelijk ongedierte de wijde wereld in te jagen.

Daarom liet ik het huis in alle stilte achter vanmorgen en trok de natuur in. Met mijn maatje die zijn pret niet op kan nu hij terug het water in mag.

Er hangt een andere geur in de natuur. De vele tekens onderweg maken er een ‘vol verwachtingsgeur’ van. Vogelgeluiden klinken elke dag een beetje zekerder. Hier en daar trotseren de eerste wilgenkatjes alle winterstuiptrekkingen.
Ik stap er door heen. En ja, ik heb nog koude oren na de wandeling en mijn handschoenen omringen nog steeds mijn vingers. Toch voelde ik me op weg naar alles wordt nieuw.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op De buitenlucht.

  1. elke zegt:

    gisteren gingen wij ook wandelen. Deugd dat dat deed!

  2. Marjan zegt:

    Grappig ‘op weg naar alles wordt nieuw’. Dat ging gister ook door mij heen. Ik rook het nieuwe leven. Het hangt in de lucht. Een heerlijk vooruitzicht, vind je niet?

  3. Autumn Leaf zegt:

    Ik zit ook al eventjes met zo’n lentegevoel, terwijl het toch eigenlijk nog hartje winter is. Misschien omdat we heel erg uitkijken naar iets veelbelovend nieuws?

  4. fluitenkruid zegt:

    Ik probeer ook op de dagen dat ik er niet uit hoef toch lekker een wandeling maak in de frisse lucht. Ik hoop dat het voorjaar in de lucht hangt, heb de sneeuw wel gehad 🙂

  5. Adelheid zegt:

    “Vol verwachtingsgeur”… heerlijk!
    Dank je voor dit winter-en-de-lente-komt-straks – bericht!!

  6. Sabine zegt:

    Ja hé.
    Alles wordt anders,
    een nieuwe energie begint te stromen, trekt zich langzaam op gang.
    Zeer verwachtingsvol.

  7. Jannie zegt:

    Ken je het lied: Vol van verwachting, dat kwam bij mij op na het lezen van dit voorjaarsberichtje

Geef een reactie

