Waterplannen.

Ze hebben mij hier op de zetel onder een deken geïnstalleerd. Terwijl ik eigenlijk een dag verlof heb met veel kleine plannetjes. Ik zit al wel terug in een halve zithouding, zonder het gevoel te hebben telkens van de wereld te draaien.

Vol vertrouwen kijk ik de gynaecoloog aan die alles klaarmaakt voor dat spiraalgebeuren. Na een paar minuten hoor ik mezelf zeggen dat ik me niet zo goed voel. De volgende 5 minuten zit ik op een andere planeet. Tot ik hem plots weer zie praten maar nog altijd niet kan reageren. Het suist in mijn hoofd en ik weet niet goed waar ik ben.

Na een halve dag in het ziekenhuis en een misselijke rit naar huis, lig ik nu te bekomen. Gelukkig was mijn student thuis die de uitleg nog eens overdeed. Af en toe doen vrouwen deze reactie, vertelde de dokter me al. Het heeft zelfs een moeilijke naam en het overkomt me niet voor het eerst.

Het spiraal zit op haar plaats. En ik heb met haar afgesproken dat ze voor de rest alleen maar doet waar ze voor gemaakt is. Namelijk voor mijn gemak.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Waterplannen.

  1. Gudrun zegt:

    Goh, ik ken dat! Reactie van de nervus vagus, bij elke domme spuit heb ik prijs!
    Ik heb dus geen schrik van naalden, maar één op de twee keer, en elke keer bij cortisone, val ik flauw. Fijn hoor.

    Kan absoluut geen kwaad: gewoon zorgen dat er genoeg bloed naar je hoofd kan, dus benen omhoog als het even kan. En iets of wat zouts eten, zodat je bloeddruk wat stijgt.

    Zeer vervelend, inderdaad. Ik heb het ook als ik me onverwachts pijn doe. Als het iets is dat ik zie aankomen en ik adrenaline aanmaak, is er geen probleem, gelukkig maar.

    Veel beterschap! En hou je maar een beetje koest!

  2. Autumn Leaf zegt:

    Hier ook een ervaringsdeskundige inzake syncope toestanden! Heeft al tot enkele heel genante situaties geleid 😦 Maar gelukkig is het iets van heel snel voorbijgaande aard. Verzorg jezelf goed.

  3. Marjan zegt:

    Nou, da’s ook een onverwachte reactie, zeg! Hoe voelt het nu?

  4. @Marjan: Het gaat weer hoor, maar ik ben er toch een dag niet goed van geweest 😉

  5. Adelheid zegt:

    Ja ook hier een ervaringsdeskundige… vooral schrikken voor de partner, toen die het de eerste keer zag gebeuren.

    Succes met je keuze!

Geef een reactie

