Wervelen.

Het is met de deuren open. Wind en licht waaien binnen en ze zijn van harte welkom. Zelf draai ik een wervelende opruimwind. Ondertussen denk ik mijn gedachten een eind weg. Zoals dat gaat als ik huishoudelijk werk doe.

Vooral aan hoe het soms kan gaan in dit leven. Je eigen scenario dat voorbestemd is maar dat je op geen enkele manier kan in kijken. Het gesloten levensboek. Spijtig of misschien niet. Ik geraak er niet uit wat beter of best is.

Mijn handen bedienen automatisch de stofzuiger en wringen routineus een dweil uit. Ideaal om een innerlijk reisje naar de stilte te maken.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Wervelen.

  1. Wenz zegt:

    Ja, van die aardse klussen doen, waardoor je zo heerlijk in je hoofd kunt verdwalen. Zo zei mijn baas ooit ‘Heb je dat al gemerkt? Als Wenz niet achter de kassa staan maar aan het poetsen van de winkel slaat, dan gaan die ogen op oneindig en is ze weg. Ik zou wel eens willen weten wat er dan allemaal in haar hoofd gebeurt.’ En dat is nu juist zo mooi, dat er niemand bij kan. Huishoudelijke meditatie. Mooi herkenbaar.

  2. elsje zegt:

    De Grote Voorjaarsschoonmaak?
    Ik houd de deur dicht zodat dat virus mij niet bereikt 😉

  3. Sannah zegt:

    Mooi gezegd: “Ondertussen denk ik mijn gedachten een eind weg”.
    Ik heb dat vooral met in de tuin werken ..

  4. Roelien zegt:

    Wat schrijf je het toch weer mooi op…en wat worden mijn reacties saai en voorspelbaar, sorry, je schrijft het gewoon zo mooi op!

Geef een reactie

