Lichaam en geest.

Hij heeft zijn pyjama al aan maar voor een drankje moet hij nog wachten tot iedereen gewassen is. Ondertussen loopt hij op zijn kleine voetjes achter mij en roept de hele tijd: mamaaa, mamaaa… Het is een soort van spelletje want ik antwoord elke keer: Jaaa, jaaa…

Ik ben zijn moeder niet. Zorgen doe ik wel voor hem, al veel jaren binnen de leefgroep.

Buiten gekomen spring ik op de fiets en adem de koude lucht in. Niet eens erg om de donkere 12 kilometer te rijden. Gratis fitness en ik krijg er nog fietsvergoeding bovenop.

Het denkt wel makkelijk weg, zo op de fiets. Die kleine jongen op zijn minivoetjes zit in mijn gedachten. Hoe zou ik me voelen als het mijn kind was? Een kind dat nooit ouder wordt en zware beperkingen draagt.

Wanneer ik met rode wangen de keuken instap, staat grote zoon aardappelen te bakken, en doet er voor mij een paar extra in de pan.

Dankbaar voor gezondheid van lichaam en geest, dat is wat ik zeker weet.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Lichaam en geest.

  1. Sannah zegt:

    Ja. Dat zíjn zaken om dankbaar voor te zijn.

    En die kleine op die minivoetjes; die is misschien dankbaar voor de zorg die bijv. jij hem geeft.

  2. tricky zegt:

    dankbaar…
    denk dat er jou ook heel wat mensen dankbaar zijn…

  3. fluitenkruid zegt:

    Wat heb je dat weer mooi verwoord.

Geef een reactie

