Verlanglijstje.

Geef mij Nescio en Tsjechov, oude boeken.
Geef mij na mijn zoveelste kale reis
iemand die mij twee haren uittrekt
en glimlachend zegt: je wordt grijs.
Geef mij alles en zeg: het is niets.

Geef mij niets en zeg: dat is alles.
Geef mij mezelf, geef mij jou.
Ik heb gezocht naar wist ik maar wat.
Geef mij nu eindelijk
wat ik altijd al had.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Verlanglijstje.

  1. Ingrid zegt:

    In de laatste drie regels vat je samen wat ik al maanden voel.
    Na watervallen van tranen, stromend uit een bron die nu lijkt uitgedroogd, voel ik eindelijk weer zoute ogen.
    Wat kan poëzie mooi zijn, rakend, treffend, en voor elk op een andere manier.
    Bedankt Katrien, ik schrijf je nog.

  2. Sannah zegt:

    Is dat niet iets als eindelijk kunnen/durven weten wat je altijd al had?

Geef een reactie

