Op weg naar kunst.

Ik ben weer op zoek gegaan naar strakke vormen. Niet echt mijn ding, strakheid. Maar voor de academie vertrekken we vanuit een organisch element dat we vereenvoudigen. Dus heb ik maar eens een meetlat in mijn handen genomen en afmetingen gehanteerd. Dat ging, wonder boven wonder, iets beter. Alle vlakken 10 op 3 centimeter. Afgemeten en lijnrecht, helemaal niet hoe ik in elkaar zit. Maar voor de kunst is het nodig, een degelijk ontwerp. Een vorm, zwart op wit, waar je altijd op kan terugvallen hoor ik John, de docent, uitleggen.

Bij mij is veel gevoel. Geen vaste vorm of afmeting. Elke dag weer helemaal opnieuw en anders. Met één lijn die nogal duurzaam is. De lijn van graag zien, slingerend door mijn eigen levensvorm.

Ik hoor dat de koffie is doorgelopen. Nog een boterham erbij en ik kan weer op weg voor acht uur academie…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

