Andere luchten.

De ramen wijd open en een streep muziek op de achtergrond. Ik heb ook al even buiten gezeten met een plateauke verwennerij. De voorbije dagen waren druk en daarom stil op tijdtussendoor.

Gisteren belandde ik met de huisgenoot in onze hoofdstad. Het museum voor schone kunsten heeft een unieke tentoonstelling van Luc Tuymans op dit moment. Ik probeer tijd te maken voor kunst en het zoeken naar het verhaal erachter. De zon gaf de dag een onvervalst vakantiegevoel. Het was lang geleden, zo’n dagje met de huisgenoot. En ik genoot, ook van de wafel met een gigantische dot slagroom en chocoladesaus in hartje Brussel.

De man van Compostela is aangekomen in Saint- Jean- Pied- de Port. De plaats waar ik samen met veel andere pelgrims vertrokken ben. Binnen twee weken is het een jaar geleden dat ik met een klein hart vol vertrouwen vertrok. Het maakt me, dat zal u niet verbazen, wat emotioneel. Nog eens nadenken wat ik met die weken een jaar later ga doen. Misschien opnieuw tochtschrijven . Ik zou er tijd voor willen maken, eens zien of me dat lukt.

De tuin warmt op en de anemonen gaan langzaam maar zeker de border rood en paars kleuren. Ik heb geen wekker meer nodig. In de vroegte word ik gewekt door het gekwetter van allerlei vogels. De lente is drager van verandering, dat schreef ik al eens eerder, elke dag een beetje meer. Mijn tranen en lachen liggen zusterlijk naast elkaar. Afwisseling is nu eenmaal mijn deel in het leven…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Andere luchten.

  1. Impa zegt:

    “De lente is drager van verandering, elke dag een beetje meer. Mijn tranen en lachen liggen zusterlijk naast elkaar.”
    Prachtig, dat. En daar horen ze ook, zusterlijk naast elkaar. Al het menselijke even veel waard.
    Wat geniet ik van je blog!

  2. Roelien zegt:

    Mooi deze mijmeringen en beschouwingen en zoo herkenbaar!

    Binnenkort staat Brussel op mijn programma, ik verheug me erop..

  3. Yvonne zegt:

    dat is mooi: de lente is drager van verandering

  4. Aha dat boek staat hier ook in de kast, ooit …
    Mooi geschreven!

Geef een reactie

