Over ellebogen en zevenblad.

Bijna sta ik met de autosleutel klaar, als de telefoon gaat. Of ik niet een paar uur later kan beginnen om zo de avonddienst mee op te vangen. Mijn jas dus maar terug uit en koffie gezet.

Een pijnstiller nam ik er ook bij want die elleboog blijft me vervelen. Dat is eigenlijk zacht uitgedrukt. Pijn is een beter woord. Het lijkt erop dat ik wel eens een tenniselleboog zou kunnen hebben maar dat gaat de dokter me vrijdag vertellen. En ook wat ik eraan kan doen.

Vannacht had ik ook weer rare dromen, dat heb ik zo soms. Over een trap van papier maché en Mats, de hond, die uit een rijdende trein springt. Ik was helemaal in het grote donsdeken gerold vanmorgen en kwam, zo leek het wel, uit een andere wereld.

De tuin en haar bewoners doen ongelofelijk hun best. Het zevenblad eigenlijk iets te heftig. Ik probeer het elke dag een beetje maar met één arm zevenblad uit spitten is niet ideaal. Omslagen van gekneusde bladeren zouden pijnstillend werken op pijnlijke gewrichten. Ga ik in het weekend eens uitproberen. Zo dient die overwoekering tenminste voor iets.

Deze stoere mus zit bovenaan het uitverkoren nestkastje. Vlakbij het keukenraam waar hij de schoonste fluitconcerten geeft…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

