Hygieia.


Het is lente en ik denk aan begin januari, toen het nog hartje winter was. Een ijzeren standaard en een plaaster beeld is het begin van alles. De opdracht: maak een kopie van het beeld, zo gelijkend mogelijk.

In de meest woelige periode uit mijn leven, moest ik mijn concentratie vaak in mijn tenen gaan zoeken. Zonder eetlust of met kringen onder mijn ogen van te weinig slaap. Onzekerheid overvalt me vaker dan me lief is bij het boetseren van een mond of ogen. Mijn vingers blijven werken in een gedecideerde spanning, anders dan mijn hart gaat op veel momenten.

Nu is het dus volop lente. En alles ziet er weer veel kleuriger uit, voelt warmer en er is weer die vertrouwdheid van jaren.

Het beeld is af. Goedgekeurd door twee docenten en klaar om af te gieten in gips. Wat ook weer best spannend zal zijn.

Maar ik ben er blij mee. Dit beeld omvat een paar intense maanden en zal daardoor altijd dierbaar blijven. Of het mooi is, daar mag u zelf over oordelen…


Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op Hygieia.

  1. Sabine zegt:

    WAW!

    Echt knap werk.

    Gefeliciteerd…!

  2. Lies zegt:

    Heel knap gedaan, Katrien ! Gelukwensen ! Nu nog afgieten… ook spannend !
    Lie(f)s.
    @Geniet van je dagje morgen !

  3. Sarah zegt:

    Ik vind het prachtig!

  4. elke zegt:

    Iets namaken is niet echt zo simpel als het lijkt, vind ik. Het is fantastisch mooi in alle geval. Proficiat

  5. muggenbeet zegt:

    dik in orde 🙂

  6. Yvonne zegt:

    ik vind het heel mooi, top!

  7. Lies zegt:

    Mooi!
    Je mag er trots op zijn!

Geef een reactie

