Weekverhaal in een notedop.

Een hele week voorbij gevlogen. Een versgezet tasje koffie en wat tijd, maken dat ik hier op mijn gemak even kan schrijven. Maar eerst heb ik al eens door mijn tuin gewandeld. In mijn kamerjas, niets meer ontspannend dan dat. Ik heb weer goedkeurend geknikt. Naar het dunne wortelgroen, de ranonkel knollen die transformeren in klaverachtige blaadjes. Sla, gezaaid door de oude tuinier, en ondertussen rechtop in mijn tuin. Uien die voor het eerst uitkomen zoals het hoort en de spinazie die bijna onder de patatjes kan. De afrikaantjes en zonnebloemen staan ook al buiten en de voorjaarsbollen liggen te drogen in de garage. De vensterbank heeft enkel nog pepers, augurken en pompoenenplanten.


Maar buiten de tuin heeft het leven ook niet stilgestaan. Zo was er afgelopen zaterdag mijn 1 jaar thuis feestje. Ik had mij op de uitnodigingsmail van uur vergist. Als de eerste gasten arriveren, stap ik juist met natte haren uit de douche. En als ik ’s nachts tevreden in de spiegel kijk, zie ik dat mijn haar uiteindelijk niet gekamd werd.

Dan is er ook nog mijn elleboog verhaal waar ik nu mee naar de kinesist loop. Ik bekijk het maar als een rustpunt in een drukke dag.

Elke dag beleef ik ook herinneringsmomenten. Als ik op tijdonderweg ga lezen, kan ik helemaal vertellen wat er vorig jaar op die dag gebeurde. Ook Man bijt hond illustreert beelden die ik in mijn gedachten heb. Soms voelt het raar en traan ik ook, maar zonder verdriet. Het telefoontje met één van mijn tochtgenoten was deugddoend en ook de gedachte dat we elkaar in het kort weer gaan zien is fijn.

Straks ga ik een zonnig weekend in. Met tuin, fiets en wandelplannen. Ik wens voor u van ’t zelfde…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Weekverhaal in een notedop.

  1. Sabine zegt:

    Mooie foto’s… en die week was wel leuk en snel voorbij precies.
    Hopelijk is het weekend even leuk, maar gaat de tijd wat trager… (zou dat kunnen?)

Geef een reactie

