Zonnezondag.

Een explosie, ik kan het bijna niet anders noemen. Vanmorgen wandel ik door de appelboomgaard, waar plots alles in bloei staat. Smeerwortel en brandnetels schieten uit de grond, wat me weer iets oplevert om op mijn to do lijstje te zetten. Het op regenwater zetten van deze planten geeft de juiste voeding voor mijn tuin en is tevens een remedie tegen allerlei beestjes. Vannacht dacht ik plots aan een foto van de groentetuin van bovenuit genomen. Zo krijgt u een beter zicht hoe ik erop sta. Alstublieft.


De nacht was kort en voor het slapen gaan, sta ik met de huisgenoot nog even wat te smullen aan het aanrecht. Hij vertelt me dat ik beter aan de voorkant van de toog sta in plaats van erachter. Praten en bedienen gaan niet erg goed samen, ook omdat ik enkel het fris kan doen want bier tappen heb ik niet in de vingers. Ondertussen sta ik ook nog wat te springen bij het geweldige optreden van Lars en zijn vrienden. Bekers afwassen, springend dan, gaat me nog het beste af.

Bij wijze van zen heb ik ook het huis vol voorjaarsbloeiers gezet in mooie vaasjes. En zet ik zo meteen de plank op het terras om mijn strijk weg te werken. Hopelijk schiet er nog een fietstochtje naar de boerderij bij in want het kleine ijswinkeltje vooraan de boerderij is ook al open…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Zonnezondag.

  1. fluitenkruid zegt:

    Wat een mooie, geordende tuin. Wij hebben vanmiddag weer volop puingeruimd. Voor het eerst geen pijnlijke vingers van de brandnetels, jawel eindelijk geschikte handschoenen gevonden.
    Leuk hoe het jou volop energie geeft!

  2. Goofball zegt:

    wat een mooie beloftevolle groententuin!

    Zalig eh hoe de natuur volop uit zijn knoppen barst

  3. Suzette zegt:

    Wat mooi, je tuin!

Geef een reactie

