De dagen van pasen.

Het is bijna middernacht. Een tikje moe, dat wel.

Van zonnestralen op de fiets en teveel kleine chocolade eieren in glanzende papiertjes. Ook nog een beetje moe van dat laatavondfeestje afgelopen vrijdag. Ik zat niet alleen in het café maar wel omgeven door schone mensen. Mijn eerste biertje dronk ik volgens mij daar, net zoals de eerste afspraak met de huisgenoot veel jaren geleden. Onnodig te zeggen dat ik me daar helemaal thuis voel.

Pasen doorkruisen we met de fiets, langs kleine bospaadjes. De oude tuinier en zijn vrouw zijn uitstekend gezelschap. En samen met hen belanden we dan weer op een ander terras, waar de Italiaan voor ons heerlijke koffie zet en ons zijn Italiaanse kookboeken toont.

Op het kinderfeestje werd ik ook al helemaal blij gemaakt. Het getimmer horen we enkel van ver, maar boven mijn glaasje rosé uit, voel ik toch dat het kleine grut iets van plan is. Fier neem ik deze vogelschommel, want dat is het, in ontvangst en op mijn fiets was het natuurlijk wel een raar zicht. Maar kijk nu vanuit de groentetuin:

Nu deed ik nog maar net de wapperende lakens van de draad. Ik zwier ze zo meteen op het grote bed om daarna volledig horizontaal te gaan…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op De dagen van pasen.

  1. Hé, wat leuk. De vogeltjes zorgen blijkbaar voor veel inspiratie; zoonlief maakte tal van vogelnestjes, hij voorziet ze zelfs van graantjes!

  2. Adelheid zegt:

    Wat een plezante vogelschommel! ook goed voor de kabouters in je tuin 🙂

Geef een reactie

