Een vrije dinsdag.

Het was al vroeg vanmorgen. De huisgenoot treinde naar Brussel en wakker was ik toch in het vooruitzicht van een vrije dag. Ik plukte al wat in de groentetuin en de was draait al rondjes. Mijn poetsvrouw komt straks een handje helpen en ik lucht kamers en ruim duizend dingen op.

De tuin herleeft na het verkwikkend hemelwater. Wanneer ik vanmorgen de laatste zaailingen in de grond plant, zie ik toch dat enkel de bovenkant van het zand nat is. De droogte zit echt diep, het zal een hele poos moeten regenen vooraleer de grond weer verzadigd is. De familie rups heeft mijn kolen gevonden. Het aftreksel van brandnetels gaat me moeten helpen. Afwachten wat dat wordt.

Tijdens het weekend gingen we tuinloeren en wat er overblijft, is een hoop inspiratie en goesting. Schaduwplekjes creëren en een kruidentuin maken op het verloren gazonnetje. De zomer ga ik ontwerpen en overleggen met de huisgenoot hoe we onze tuin van Eden nog kunnen uitbreiden.

Ik brand ook die dieprode kaars. Altijd een bijzonder moment om een fonkelnieuwe kaars voor het eerst aan te steken. Vandaag is er een heleboel te gedenken. Daarom geniet ik ook van een lange dag op mijn eigen plek. En waarschijnlijk zal ik vanavond laat moe maar tevreden in het grote bed vallen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Een vrije dinsdag.

  1. muggenbeet zegt:

    in welke tuinen ben je geweest?

  2. In Oud-Turnhout en Merksplas. De moeite!

  3. Wondelgijn zegt:

    En een reden waarom je een dieprode kaars brandt? Of gewoon omdat het mooi is…? (wel een mooi plaatje met dat paars-blauwe van de bloemen….)

  4. IMS zegt:

    ‘Tuinloeren’ – wat een geweldig woord. Ik moet al weken heel nodig weer iets aan onze tuin doen maar ik stel het telkens uit (schaam, schaam).

  5. Anders zegt:

    ‘goesting’ …
    blijft een geweldig woord.
    waarom gebruiken wij dat in Nederland eigenlijk niet ?
    ’t Is een Nederlands woord volgens de (wiki)kenners…

Geef een reactie

