Einde schooljaar.

Tussen snuiten en niezen door, geniet ik van de sfeer op de academie. Wanneer ik door de grote inkomdeur stap, ruik ik door mijn verkoudheid heen, de geur van potlood en verf. Ik ben weer op mijn plek, schiet door mijn gedachten. Als ik de blije gezichten van mijn medestudenten zie, weet ik dat ze hetzelfde voelen.

Daarom dacht ik aan ergens bij horen, thuiskomen bij een groep gelijkgezinden. Ik maakte het al een paar keer intens mee de laatste jaren. Op weg naar Santiago was het een rode draad doorheen al die weken. Samen op stap naar een doel dat elke dag een beetje dichter kwam. Voor hetzelfde gaan en zonder woorden begrijpen wat dit betekent.

Gisteren had ik ook de eindbeoordeling na mijn eerste jaar beeldhouwkunst. Van zeer goed naar goed en ook wel een keer voldoende. In vrije val naar het tweede jaar dus. Proficiat, zegt Jan, mijn docent en ik lach breeduit, best een beetje trots.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Einde schooljaar.

  1. tricky zegt:

    mooi hoor! dikke proficiat! lijkt me heerlijk als je zoiets met je handen kan maken… probeer het ook weleens, maar eh, vrees dat het alleen voor eigen gebruik is, hihi!
    je mag terecht trots zijn!

  2. Ingrid zegt:

    Ik weet dat dat zo’n deugd doet. En ze is adembenemend mooi én sterk!

  3. Sabine zegt:

    knap gedaan.
    Ik hoop dat je die geur de komende maanden die geur niet te erg gaat missen… kan me er iets bij voorstellen..

  4. elsje zegt:

    Goed! Gefeliciteerd!!

  5. 10-eke zegt:

    wat een schitterend beeld…..

Geef een reactie

