Van hout enzo.

De vrije dag van gisteren was er om veel buiten te zijn. De bloembollen uit de grond en uit kleine voorjaarspotjes liggen samen te drogen om klaar te zijn tegen de tijd dat de dagen korter worden. In de grond zullen zij het nieuwe weeral voorbereiden. Vorig jaar plantte ik ze soort bij soort maar nu rommel ik ze helemaal door elkaar.

Gisteren heb ik ook de houtbewerker weer ontmoet. Enige tijd geleden zag ik zijn werk en ik nodigde hem uit om naar de resten van onze eucalyptusboom te komen kijken. Het hout ruikt heerlijk en ik vind het zonde om hem gewoon weg te doen. Spijtig genoeg zit er een diepe barst in het hout en kan hij er niet mee aan de slag. Ik vertelde hem dat ik op de academie ook met hout aan de slag wil gaan. Altijd welkom in mijn kelderatelier, antwoordt hij. Dat ga ik zeker eens doen en nogmaals zeg ik hem hoe ik onder de indruk ben van de pareltjes die hij maakt. Onder zijn spierwitte baard verschijnt een trotse glimlach…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op Van hout enzo.

  1. Myriam zegt:

    spijtig dat er (misschien voorlopig) niets moois kan gemaakt worden van je boom

  2. tricky zegt:

    benieuwd welke schoonheid er uit je bolletjes komt…
    en uit je hout…?! hou ons op de hoogte hé!

  3. Sannah zegt:

    Wat beschrijf je de ‘kleine’ (noem dat maar klein) dingen weer mooi.

  4. elke zegt:

    Amai, jij bent zo iemand die al die bollen uit de grond haalt? Wonderbaarlijk, ik zie dat echt nooit zitten en zie dan wel wat er komt (de tulpen helaas nog maar zelden natuurlijk).
    Welke soorten moet je eigenlijk uithalen? Ik weet van de tulpen, maar ik vermoed narcissen, krokussen en hyacinthen niet?

  5. @Elke: Ik heb ze er allemaal uitgehaald omdat ik ze ergens anders wil planten. Ik denk niet dat je ze er persé moet uithalen. Goed bezig dus…waren wss slechte tulpenbollen 😉

  6. Neneh zegt:

    ja, goed plan. Als de klaprozen uitgebloeid zijn dan moet ik ze er ook allemaal uithalen. Nieuwe inrichting vraagt om een grote ingreep. Doe jij nog iets met die bolletjes? Behalve alles door elkaar schudden 🙂

  7. @Neneh: Ja hoor, ik ga ze allemaal terug planten, maar dan op een andere plek 😉

  8. ysabje zegt:

    de bloembollenbak is nu al mooi. wat zal dat spetteren als die allemaal uitkomen!

  9. @Anders: Nee…zonde eigenlijk..

Geef een reactie

