Herman op zondag.

Middenin de vlakte van juli
kwam ik je tegen. Ik woon hier, zei je.
Ik keek naar de bloemen. Ja, dat zie ik,
zei ik, en waar leerde je de kunst
om niet lang te duren? Ook hier, zei je.

Je was lenig; en je woorden waren zo
doorschijnend, ik kon je er helemaal
door zien.
En daar lag ik al in het gras
en wat hield ik in mijn hand?
Een oortje, waarin het lange woord
‘lieveling’ uitgoot, zonder morsen.
~Herman de Coninck

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Herman op zondag.

  1. Lies zegt:

    *P*r*a*c*h*t*i*g*, Katrien !
    Lie(f)s.

  2. elke zegt:

    Ah Herman, hij kon het zo mooi zeggen. Het is een plezier om soms gewoon maar zijn boeken open te doen en iets te lezen.

  3. veerle zegt:

    Omdat Elke er een maandag aanbreidde, breidde ik op dinsdag nog wat verder…

  4. Pingback: Herman op woensdag | Nachtbraker

  5. Storm zegt:

    Mooi, die Hermannekes!

  6. Nana zegt:

    Ik breide er alsnog een vervolg aan. 🙂

Geef een reactie

