Over vakantie gesproken.

Zelfs tijdens een weekje verlof tussendoor, vind ik niet veel tijd – zin om te schrijven. Het doet wel deugd om eens helemaal weg te zijn van mijn werk. Een dagje zeeland heb ik al lang op mijn verlanglijstje staan en gelukkig voor mij koos de huisgenoot die richting op zijn verjaardag. De wind waait mijn haar alle kanten op en blij ben ik ook. Ik weet niet of u het ook ziet.

Voor de rest wordt er natuurlijk veel buiten geleefd. Vandaag deed ik alle erwtenstruiken uit en haalde er de laatste vruchten af. De maïsplanten mogen blijven staan en de struikbonen gaan de grond in. Ik geef ze nog een goeie scheut zelfgemaakte meststof en wacht nu het prille groen af. Opnieuw spinazie gezaaid en ook een restje zaad van de snijbieten. Salie en hyssop groeit overal dit jaar. Ik heb alle struiken verplant naar de voortuin. Warm en droog, ideaal voor deze kruiden.

In de kringloopwinkel stapte ik ook al eens binnen. Daar lonkte deze houten man naar mij. Ik heb hem met zijn voeten in het zand gezet. Volgens mij heeft hij het wel naar zijn zin in mijn tuin.

Vooraleer ik mijn aperitief uitgiet, oogst ik uit de tuin. Het leven is goed in deze week vakantie. Zeg dat ik het gezegd heb.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Over vakantie gesproken.

  1. Mooie oogst, mooie bloemen, mooie wind in je haren, je hebt ervan genoten zoveel is duidelijk. Al zie ik de bieslook precies niet staan bij het bordje 😉

  2. Dacht ik ook toen ik de foto publiceerde. Bieslook liet het afweten tijdens de droogte 😉

  3. Adelheid zegt:

    Gij ziet er fantastisch uit!!!

  4. HansDeZwans zegt:

    Er gaat niets boven groenten uit eigen tuin. Smakelijk.

  5. IMS zegt:

    Je blijheid is duidelijk te zien, ook al ken ik je niet in persoon! Leuk, ik word er ook altijd blij van als ik andere mensen zie genieten. En het schrijven moet geen must worden, daarvoor zijn er veel te veel dingen waar je volgens mij heel veel genoegen aan beleeft.

  6. angelika zegt:

    Blij in rood met witte stippen!
    Mooie foto’s op je blog, zie veel herkenning.
    Groet, Angelika

Geef een reactie

