Compenseren op donderdag.

Waar zal ik eerst beginnen, vraag ik me af, en ondertussen is het bijna middag. De keuken is leeggemaakt en klaar om onder het sop te dompelen. Maar eerst een tas thee en wat schrijven. Ik ben aan de thee tegenwoordig, vooral kruidenthees met honing van de imker om de hoek. Hij heeft een grote brievenbus aan zijn voordeur. Als je die opendoet staat er een weelde aan verse honing en een bakje waar je vier euro in kan leggen. Meer is er sommige dagen al niet nodig om blij van te worden. Thee en honing dus, in de zomer zonder keelpijn.

Het komende weekend ga ik werken in de instelling, dus zijn er de dagen vooraf en achteraf om te compenseren. Dagen die meestal gebruikt worden voor huishoudelijk en ander thuis werk.

Een groot wit blad ligt op de houten tafel. Tekenen in perspectief is niet echt aan mij besteed maar ik doe een poging om de tuin die ik in mijn gedachten heb, op papier te zetten. Met pastelkrijt heb ik een deel van de aan te leggen borders ingekleurd. Vooraan de garage komt een koffie terras, zo dopen we het nog vooraleer het er staat. De oude tuinier heeft al jaren die oude tegels in zijn hout kot. Zij gaan dienen voor het vloerke. Terwijl ik hier schrijf, kijk ik naar de lege plek waar dit alles moet komen. Het denkwerk eerst dus. Ook over de esdoorn die ik in het midden van het kleine gazonnetje wil. Frisgroen in de zomer en de warme rode tinten in de herfst.

Ondertussen hebben we spitskool in overvloed. De tomaten krijgen ook echt tomatenvorm en achteraan ontdekte ik aan de aubergineplant al een stevige aubergine nog omgeven door veel paarse bloemen. Sla komt onze oren uit en sommige slakroppen laat ik gewoon groeien. Toch ook mooi die slabloemen. Kort gezegd, de tuin gaat haar zomerse gang, en ik ben er blij mee.

Vanmorgen was ik ook al aan de schrijf. Helemaal andere woorden. Woorden die door vingers op het scherm rollen zonder veel censuur. Maar daar hebt u natuurlijk geen boodschap aan. Die plaatjes uit de tuin is misschien wel iets waar u blij van zal worden. En anders zeker ik wel…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Compenseren op donderdag.

  1. Lies zegt:

    Mooie plaatjes! Ook hier groeit en bloeit alles prima in de tuin!
    Succes met die tuin-plannen! 🙂

  2. Leuk plannen maken en genieten!

  3. Impa zegt:

    Ik word altijd blij van alles op dit blog. En van plaatjes uit de tuin al helemaal.

  4. Wondelgijn zegt:

    Wat een trossen druiven, joh! Mooi

  5. chelone zegt:

    Ja, van die plaatjes word ik ook gelukkig en de foto op je vorige logje toont dat je het me zekerheid ook bent. Zulks is altijd welgekomen op een druilerige dag als deze.

Geef een reactie

