Hofgekleur.

Onze bessenstruiken zijn pas dit jaar gezet. Bessen uit eigen tuin zijn dus hopelijk voor volgend jaar. Maar in het kleine kruidenierswinkeltje stond een portie te blinken en thuisgekomen verdween ze in de grote kookpot. Van gelei gesproken. Gemengd onder een potje Griekse yoghurt of als vieruurtje op een wafel, zelfgebakken. Hier wordt op dit moment niet aan de lijn gedaan, hoort u wel.


Ook smeerde ik mij juist een gezonde boterham tegen de honger die nog moet komen. Die geur van verse basilicum en rucola doen me watertanden. Die kleuren recht uit de natuur. Geen schilder kan ze zo mooi maken. En met een verwaterde zonnestraal erop, zeg nu zelf… prachtig toch.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Hofgekleur.

  1. muggenbeet zegt:

    inderdaad, mooie collage van schone groentjes en paarse zonnehoed. Eet je die ook op?

  2. elke zegt:

    Schoon!
    En bessen zijn heerlijk, al krijg ik er niet overdreven veel op. Misschien moet ik mijn muur volplanten met zo’n dingen ipv die vervelende klimop die groeit als kool (maar niet eetbaar is).

  3. @Muggenbeet: De zonnehoed staat zusterlijk met de zonnebloemen in een vaasje 😉

  4. Wondelgijn zegt:

    Spullen uit eigen tuin zijn zo ontzettend mooi en lekker!! Genieten!!

  5. Yvonne zegt:

    heerlijk! ik ben gek op bessen, zwarte vind ik nog lekkerder dan de rode

  6. Mooie, kleurrijke oogst!!! Vrouwlief zet hier ook allerlei bloemetjes in vaasjes. Ik heb al een hele collage klaarstaan!

  7. Grietje zegt:

    Hoeveel mensen er al een schilderijtje van gemaakt hebben, gesorteerd, gepast, gemeten, geaaid. Telkens is het een ‘plaatje’. Hofkleuren geven het leven glans

Geef een reactie

