Een dag, vroeg begonnen.

Op het laatste moment gaat hij zijn schelp, die aan de slaapkamerwand hangt, halen. Dan gaat de bel en wordt hij afgehaald. Lars gaat met de trein tot in Namen en dan te voet richting Reims. Ik zie wel bij wie en waar ik uit kom, lacht hij me nog toe. Heerlijk, vrij als een vogel een stukje pelgrimsroute stappen. Ik kan het niet laten om nog even te roepen of hij wel eens iets laat horen.

Wanneer het huis, vroeg in de ochtend, al leeg is, haal ik alle lakens van de bedden en hoop dat ik ze buiten kan laten droog waaien. De zwoele zomerdag van gisteren is niet meer en ik moet aan de groentetuin denken.

Er zullen geen bonen zijn dit jaar. Een derde bonenplant ga ik niet meer aan. De andijvieplantjes die ik ergens kreeg zijn wel allemaal vertrokken. Maïs, die eigenlijk moest dienen om de bonen te ondersteunen, groeit elke dag een beetje dichter naar de hemel, en dat is ook weer schoon in de tuin. We oogsten kleine tomaatjes, paprika’s, aubergines, rucola en rode bieten. Koolrabi en venkel, verdwijnt ook al in de kookpotten. De spruiten krijgen ook een groeischeut. Jaja, het gaat goed in de tuin ondanks het weer dat gekke sprongen maakt.

Morgen wordt een lange dag. Op onze leefgroep komt een klein meisje wonen. Het kamertje is geschilderd en ze wordt blij verwacht. We hebben een intake gesprek met de ouders morgenmiddag. Het meisje wordt mijn aandachtsbewoner, dus zal ik de eerste contacten met ouders hebben. Jonge mensen die nog volop in een zwaar verwerkingsproces zitten. Niet meer samen want sinds kort zijn ze gescheiden. Er zal veel geduld, empathie en professionaliteit nodig zijn de komende tijd.

Straks komt mijn gezellige poetsvrouw en samen gaan we alles doen blinken. Zeker weten dat we ook tijd voor gebabbel maken. Eerst koffie zetten…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Een dag, vroeg begonnen.

  1. HansDeZwans zegt:

    Ik moet ook nog een poetsvrouw zoeken. Eentje die ik kan vertrouwen. Misschien doet ze ook nog mijne strijk.

Geef een reactie

